“Bu Yazının İsmi Yeni Yıl Olabilir”

Daha birkaç gün öncesinde yağmur da yağmur diye tutturmuştum. Yağmur gelmediyse de daha iyisi, kar geldi. Erken vakitte, henüz geceden kalan tüm mavilik erimeden kısa bir tur niyetiyle dolaştım bahçeyi. Hava rüzgarsız, sakin, kar beyaz, tertemiz.

1

İlerleyen vakitlerde renkler değişti, poyraz bastırdı. Bir arkadaş karşı kıyıdan bizim dağların fotoğrafını gönderdi, dağların üzeri sanki hiç kımıldamayan, ağır bir yorgan gibi örtülmüş bulutlarla. O ağır ve kıpırtısız duran bulutların içinde ise ne fırtınalar koptuğunu biz görüyorduk. Rüzgar ağaçlara tutunan tüm karı sildi süpürdü, her yanı sanki bir duman aldı

2

Karşımızdaki çam sanki başka alemlere daldı…

3

Bahçe de öyle, dolaşmalık değil de uzaktan bakılmalık hallere girdi

4

Biz de öyle yaptık, uzaktan baktık, en fazla biraz zum yaptık:

5

Gün boyu böyle devam dedi, yağdı, üfürdü…

6

Ertesi gün bir baktık, merdivenler yoktu, bozmaya kıyamadık bahanesiyle dolaşmaya çıkamadık

7

Yollar kapanalı iki gün oldu, işte evimizin yolu, soldaki ayak izleri aldatmasın, bir buçuk metre yığılı.

8

Üçüncü gün kepçe geldi, köye kadar yolları açtı, bizim taraftan orman yolunu açacakken kalıverdi, zor zahmet kurtuldu.

Ve bugün yılbaşı. Arkadaşlarla planımız vardı, bir deneriz, belki gideriz, belki gidemeyiz. Yine de kabak tatlımızı fazlaca yaptık, onun gibi turuncu, tatlı bir yıl umuyorum ve diliyorum. Karanlık bulutlar, kara bedenli ağaçlar ve güneşin şu yansıyan ışığı, eskittiğimiz yılın da, bitmeyen umudumuzun da resmi olsun, hatta yılbaşı kartı olsun. Nice mutlu yıllara!

9

Bu yazı Uncategorized içinde yayınlandı. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

20 Responses to “Bu Yazının İsmi Yeni Yıl Olabilir”

  1. Betül Ergen dedi ki:

    Harika kareler.İyi seneler diliyorum Volkan’cım. Hepinizi öpüyorum 💕

  2. Kerem dedi ki:

    Her zaman ki gubi guzel bir yazi…Son fotograf ve yorumu ayri bir harika olmus. Evet bitmeyen umudumuzla inadina guzel bir yil olsun. Yeni yil daha cok huzur daha cok baris daha cok hosgoru getirsin.

  3. Hayal dedi ki:

    Fotoğraflarınız muhteşem bir yeni yıl hediyesi oldu bana…Çok teşekkür ederim.. Sevdikleriniz ve sizi sevenlerle birlikte nice, nice, nice mutlu, huzurlu, sağlıklı, emeklerinizin karşılığını alıp bolluk bereket içinde yaşadığınız yıllarınız olsun..Saygılar..

  4. Murat dedi ki:

    Şiir tadında bir yazı.Saygılar

  5. taslibahce dedi ki:

    Sağolun arkadaşlar, eksik olmayın; iyisiyle, daha çok kötüsüyle olan biten herşeye rağmen, ne hikmetse, halen bir miktar umut var içimde; miyadı dolmaz umarım.

  6. Zekiye Aytemur dedi ki:

    Merhaba;

    Gelibolu Bolayır ‘ da ufak bir bahçem var, birşeyler yapmaya çalışıyorum.

    Sizi izlemek bana umut veriyor.

    Fırsat bulduğum anda izninizle sizi ziyaret etmek istiyorum. Mümkün mü?

    Bulunduğunuz yeri tam olarak öğrenebilir miyim?

    Başarılarınızın devamı dileğiyle.

    Sevgiler

    ________________________________

  7. Metin Sever dedi ki:

    Güzel bir yazı olmuş, kar görüntülerine rağmen içimizi ısıtan bir sıcaklığı var; en kısa sürede görüşebilmek umuduyla, yeni yılınız kutlu olsun.

  8. Melih Bakırlıoğlu dedi ki:

    Sağlıklı daha nice yıllara.

  9. Engin Sönmezoğlu dedi ki:

    Ah be güzel dostum,Ülkemi ve tüm DÜNYAYI saran pisliklerin üzerini örten,her şeye,onca olumsuzluğa rağmen,insanın içini aydınlatan ve umutlandıran,ne güzel bir yazı ve dahası Fotoğraflar. Hepinizi,yazıların gibi sımsıcak kucaklıyorum.

  10. ygurbuz dedi ki:

    Merhaba
    Daha önce evinize kurduğunuz güneş enerjisi sistemi hakkında bilgi paylaşmıştınız. Aradan geçen zaman içinde sistemin performansından memnun musunuz? Benzer bir yatırım yapma düşüncesindeyim. Tecrübeleriniz çok değerli. Eğer cevabınızı doğrudan e-posta adresime yollarsanız çok memnun olurum. İyi günler.

  11. taslibahce dedi ki:

    Evet, memnunuz. Jel akülerin ömrü dolma ve boşalma sayısıyla direkt ilgili olduğundan sistem rüzgar tribünüyle hibrit hale gelirse daha uzun ömürlü olur. Bunun yanında ard arda gelen bulutlu günlerde daha rahat etmiş oluruz. Biz bu kış değilse bile önümüzdeki kış başında böyle bir şey düşünüyoruz. Rüzgar tribünlerinde ürettiği güçten çok enerji üretmeye başladığı rüzgar seviyesinin düşük oluşu bizim için daha önemli olacak.

    • Zekiye dedi ki:

      Sevgili Taşlıbahçe;
      Rüzgar tribününü bir kez daha düşünün ben de güneş enerjisi yaptırdığımda hibrit sistemi düşünmüştüm, Bolayır çok rüzgarlı verimli olur demiştim aklımca. Ama bunları kuran pek çok işletmeyle konuşmam sonucu vazgeçtim. Gürültüsü, toprakta yarattığı negatif etkiler,verimliliği konusunda soru işaretleri var. İyice araştırın lütfen.

      • taslibahce dedi ki:

        Teşekkürler, söyledikleriniz üzerine tekrar araştıracağız ama toprak üzerindeki negatif etkiyi anlayamadım.

      • Zekiye dedi ki:

        Toprakta kuruluk yaptığı,elektromanyetik dalgaların ve titreşimin bulunduğu alanı etkilediğini,manyetik radyasyonun ufak çaplı etkisi olduğunu söylediler. Ama her geçen gün teknik ilerleme ile etkiler azaltılıyor, dediğim gibi iyice araştırılması gerekiyor.

      • taslibahce dedi ki:

        Bu etkilerin yüksek güçte elektrik üreten rüzgar tribünleriyle ilgili olduğunu sanıyorum, yine de araştırırım, teşekkürler.

  12. sm0kyw0nder dedi ki:

    Volkan Bey, doğaya yaklaşımınızı heyecanla, öğrenme açlığıyla okudum yazılarınız boyunca.

    Arazinizi seçtiğiniz dönemden yeni yılı kar altında beklediğiniz saatlere uzanan paylaşımlarınızı birkaç haftalık döneme yayarak okurken eşimle bir kaç ay evvel aldığımız arazimizde yapacaklarımı hayal ettim sürekli. Sizin yaptıklarınızla neleri aynı şekilde yapabileceğimi, neler için farklı çözümler geliştirmem gerektiğini, inşa işlerini bitirip toprakla geçecek döneme ulaşıp ulaşamayacağımızı düşünüp durdum, Okuduğum enfes yazılar boyunca. bana yaşattıklarınız için içtenlikle teşekkür ediyorum.

    Bereketli, paylaşımı bol bir yıl dilerim.

Bir Cevap Yazın

