Onun Adı Kırmızı -Aralık 2011-

1-aralık-11

Aralık ayının ilk haftası bir sürprizle başladı. Derz dolgu. Daha önce inşaata yardımcı olan arkadaşım Burhan’la böyle bir şey konuşmadık ve planlamadık. Kendi evinde taş aralarında yuvalanan eşek arılarıyla ve diğer haşere benzeri hayvanlarla sıkıntı yaşadığı için bizimkine derz dolgu yaptırmış. Beklediğimiz bebeğin kız olacağını öğrenince de kırmızımsı (daha doğrusu  turuncu-pembe arası) bir renk seçmiş. Sorsaydı istemezdim ancak görünce çok sevdim.

2-aralık-11

Dolgu malzemesi binanın örülmesi sırasında kullanılan karışımla aynı malzemelere sahipse de miktarlar farklı; kiremit tozu miktarı renk versin diye çok daha fazla kullanılmış.

3-aralık-11

Bu haliyle daha sıcak göründü gözüme; karakterli, kendine münhasır bir ev oldu.

DSCN8941

Evin içi ise henüz dolgusuz, zaten sıva olacak sonra. Bu aşamadan önce hem elektrik hem de su hattı gerekli yerlere döşendi, sonradan sıva içinde kalacaklar. Yukarıdaki fotoğraf üst kattaki iki odadan biri; görünen nişe daha sonra bir niş dolabı yerleşecek. Sıvaya gelince, bu oda dahil evin tüm duvarlarını içten sıvamayı düşünüyoruz ancak şu an için öncelik çatıyı kapamada. Hava durumuna göre sağlam bir yağmur birkaç güne geliyor. Bu arada para bitti, eşe dosta biraz borçlandım. Dolayısıyla en uygun fiyatı veren çatıcıyla anlaştık ve işe başladık.

5-aralık-11

Çatıya geçmeden önce inşaatın darmadağınık halini de bir göstereyim dedim. Burası arka pencereden görünen manzara. Mavi varilin arkasındaki ahşaplar çatı iskeletinin bir kısmı için. Büyük kısmını ise inşaat esnasında kullandığımız veya buldukça getirdiğimiz ikinci el malzemeyle halletme yoluna gidiyoruz.

6-aralık-11

Ahşap iskeletin üzerine su geçirmeyen ancak içerideki nemi dışarıya verebilen bir ürün olan Dupond Tyvek döşendi. Onun da üzerine roma kiremidi adıyla bilinen kiremit döşenmeye başlandı. Bu esnada rüzgar kuvvetini arttırmıştı iki gündür. Dereler bitti, tek parça olarak makineden çıkarıldılar; iyi oldu. Bacalar ise biraz yamuk yapıldı çatıcılar tarafından. İyi olmadı. Isı izolasyonunu da sonraya bıraktım. Yeter ki kapansın bu çatı bir an önce.

7-aralık-11

Çatının son kiremitleri döşenirken yağmur başladı. Fotoğrafta gayet güzel görünüyorsa da saçak tahtalarında, bazı kiremitlerde, iskelette sıkıntılar var. Ucuz etin yahnisi! Sıkıntı çıkarsa tamirleri yapılacak. Sanırım acele etmesem veya biraz daha borçlanıp daha iyisini, özenlisini yaptırsam iyi olurdu. Ama bitti. Kabası bitti. Ağır iş bitti. Riskli işler bitti. Büyük bir yük kalktı üzerimden. Şimdi bir süre buralara gelmek istemiyorum. Sevmediğimden değil, fena yorgunum ve birkaç hafta sonu yalnızca yatmak, evde kalmak, güzel güzel dinlenmek istiyorum.

Bu yazı Uncategorized içinde yayınlandı. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

12 Responses to Onun Adı Kırmızı -Aralık 2011-

  1. Emel Çelik dedi ki:

    Ucundan, kıyısından mozaik sanatıyla uğraştığım için derz dolgusunun ne kadar önemli olduğunu bilirim. Yaptığınız işi rezil de edebilir, vezir de 🙂 Üstelik geri dönüşü de yoktur. Bu arada evinizin derz rengi çok yakışmış, çok sevdim. Fotoğraflara bakınca çevresiyle uyumlu görünüyor.
    Sağlıkla, mutlulukla, keyifli günleriniz olsun bu güzel evde. Darısı da diğer isteyenlere diyelim 🙂

    • taslibahce dedi ki:

      Çok teşekkürler Emel Hanım. Gerçi derz dolguda benim herhangi bir kararım ya da seçimim olmadı ama arkadaşa iletirim 🙂 Darısı isteyen herkese…

  2. Zuhat dedi ki:

    Ne istediğini bilmek ve cesaret. İmrendim doğrusu. Ailenle mutlu bir yaşam sürmen dileğiyle. Sevgiler,

    • taslibahce dedi ki:

      Teşekkürler Zuhat, aynı dileklerle sevgilerimi iletiyorum, Natalie’ye selam, ufaklığı öpüyorum; bu arada tanıdığım ve duyduğum başka bir zuhat yok, tanıdığım Zuhat mısın(ız)?

      • Zuhat dedi ki:

        Dogrudur 🙂 Uzun zaman oldu. İstanbul’a gelince bekleriz.

  3. abbaz dedi ki:

    merak ettim derz dolguyu yaparkene nasil uygulaniyor taslara yapismiyor mu?cimento kullandiniz mi acaba?

    • taslibahce dedi ki:

      Evin dış cephesindeki derz dolguda kiremit tozu, kırma taş kumu ve kireç kullandık. Kireç bağlayıcı oluyor, kiremit tozu da şişip sıkıştırıyor. Daha iyi yapışması için az miktarda çimento da eklenebilir, biz yalnızca evin önündeki yürüme alanında beyaz çimento ekledik (rengi tutsun diye, kara çimento koyulaştırıyor)

  4. abbaz dedi ki:

    evinizi cok beyendim her zaman yazilarinizi memnuniyetle okuyorum.Ailenizle mutlu gunler yasayin.Ben de koyume boyle bir ev yapmak istiyorum.

  5. abbaz dedi ki:

    Birsey daha sormak istiyorum.Acaba evin elektrik dosemesini duvar icinden mi yuruttunuz.Yuruttuyseniz duvar ustalarini baya ugrastiriyor mu?Duvarin yuzeyinden mi yuruttunuz?Tesekkurler taslibahce.

    • taslibahce dedi ki:

      Duvar uzerinden yuruttuk, sonra da sıva yapıldı ve icinde kaldı. Bu nedenle ustalar uğrasmadılar. Duvar sıvayla kapatılmayacak olsaydı eski tadı yakalamak için bakır borular içinden geçirirdik herhalde ve eski tip anahtarlar kullanırdık bu durumda ama yapmadık.

  6. abbaz dedi ki:

    Tesekkurler taslibahce umarim tas eviniz de bir omur boyu mutlu yasarsiniz.Eviniz cok super.Dogrusu benim cok hosuma gidiyor firsat buldukca bakiyorum.Hoscakalin.

Bir Cevap Yazın

